ماجرای عشق


فرهاد را چو بر رخ شیرین نظر فتاد

دودش بر سر در آمد و از پای درفتاد

                   ***

مجنون ز جام طلعت لیلی چو مست شد

فارغ ز مادر و پدر و سیم و زر فتاد

                   ***

رامین چو اختیار غم عشق و یس کرد

یکبارگی جدا ز کلاه و کمر فتاد

                   ***

و امق چو کارش از غم عذرا به جان رسید

کارش مدام با غم و آه سحر فتاد

                   ***

زین گونه صد هزار کس از پیر و از جوان

مست از شراب عشق چو من بی خبر فتاد

                   ***

بسیار کس شدند اسیر کمند عشق

تنها نه از برای من این شور و شر فتاد

                   ***

روزی به دلبری نظر کرد چشم من

زان یک نظر مرا دو جهان از نظر فتاد

                  ***

عشق آمد آنچنان به دلم در زد آتشی

کز وی هزار سوز مرا در جگر افتاد

                   ***

بر من مگیر اگر شدم آشفته دل ز عشق

مانند این بسی ز قضا و قدر فتاد

                   ***

سعدی زخلق چند نهان راز دل کنی؟

چون ماجرای عشق تو یک یک به در فتاد

 سعدی.



نظرات شما عزیزان:

پسرک تنها
ساعت21:28---13 آبان 1391
سلام داش منم الان لینکت میکنم کاش میگفتی با چی لینکت کنم من با نام عاشقانه لینکت میکنم

پسرک تنها
ساعت12:35---13 آبان 1391
سلام وبت قشنگ بود
منم دوست دارم تبادل لینک کنم منو با نام پسرک تنها لینک کن بعد از تبادل لینک خودکار استفاده کن اگه دوست داشتی!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





8 / 6 / 1391 4 PM |- ƤƐƴɱǺƝ -|

ϰ-†нêmê§